Elektronik İmza Atamıyorum Ne Yapmalıyım?

Çözüm

 

 

İmza atabilmeniz için öncelikle javanın son sürümünü, kart okuyucu ve akis kart programını bilgisayarınıza kurmanız gerekmektedir. Javanın son sürümünü https://java.com/tr/ adresinden, kart okuyucu ve akis kart sürücülerini, http://www.kamusm.gov.tr/islemler/surucu_yukleme_servisi/ adresinden bilgisayarınızın özelliklerine göre mevcut olan seçeneklerden birini indirebilirsiniz.

a) İnternet explorer tarayıcısında herhangi bir sorun yoktur. Sorun oluşması durumunda, tarayıcınızın internet seçeneklerini sıfırlayıp bilgisayarı yeniden başlattıktan sonra imza atılabilecektir.

İşletim sisteminiz windows 10 ise İnternet Explorer tarayıcısı Microsoft Edge olarak güncellenir ve Microsoft Edge javayı desteklememektedir. İşleminizi İnternet Explorer tarayıcısından gerçekleştiriniz.

b) Google Chrome tarayıcısı javayı desteklememektedir. Chrome tarayıcısında imza atılabilmesi için envision.client programını ekli dosyadan indirebilirsiniz. 

Programı indirip kurduktan sonra imza işlemi sırasında Chrome tarayıcısının sağ üst tarafında kalkan şeklinde bir işaret görünmektedir. Kalkan simgesine tıklandığında  "Bu sayfa kimliği doğrulanmamış kaynaklardan komut dosyaları yüklemeye çalışıyor." "Güvenli olmayan komut dosyalarını yükle" uyarısı   çıkıyor. " Güvenli olmayan komut dosyalarını yükle" tıklandıktan sonra imza atılabilmektedir. Ancak diğer tarayıcılarda imza atılabiliyorsa Chrome kullanılmaması önerilir.

Tüm programlar kurulu olduğu halde E-İmza sorunu devam ediyorsa bilgisayarınızdaki mevcut antivirüsü devre dışı bırakın; sorunun devam etmesi halinde bilgisayarınızın Denetim Masası Bölümü'nden Windows Update kısmını kontrol edin. Güncelleştirmeleri denetledikten sonra işlemi bir daha deneyin.

Ekli Dosya:
Client.rar Client.rar

 
Bu içerik sorununuzu çözmenizde yardımcı oldu mu? evet / hayr

İçerik Detayları

İçerik Numarası: 1

Kategori: Knowledgebase

Eklenme Tarihi: 2018-02-20 14:53:43

Gösterim Sayısı : 935

Verilen Puan (Oylar): İçerik Puanı 4.6/5.0 (100)

 

 
Powered by Help Desk Software HESK, brought to you by SysAid